Traveling through Oman

Na het eerste nachtje Muscat

Eerste nachtje in Muscat, op naar het strand, 2 minuten lopen. Eerst gelunched bij candle cafe, dit tentje ligt aan het strand, hier heb je lekkere Ginger tea, Lemon-mint smoothie en sandwiches falafel.

Je ziet hier ook vele omani's waterpijp roken.

Aan het strand liggen we op het gras, om in zee te komen ga je heuveltje af over het hete zand en duik je vervolgens in het water. Het water is warm, soms een iets koeler stroompje. Het is er lekker vertoeven.

Daar de zon sterk is, warm kun je niet uren blijven bakken ondanks dat je smeer... Het water gutst van je lijf. Veel water drinken!!!

Aan het eind van de middag gaan we naar een shopping mall. Opzoek naar luchtjes, allemaal flesjes worden er open getrokken, ruiken en nog eens ruiken. Tussendoor ruiken aan koffie bonen om je ruik orgaan te resetten! Heerlijk die koffie lucht.

Geer heeft een luchtje uitgekozen, ik ben niet overtuigd. We gaan verder, 2 deuren, en belanden in de volgende zaak, daar gaan we weer. Een knappe indiaanse man, netjes in pak met mooie sprekende ogen helpt ons. Uiteindelijk heb ik 2 luchtjes gekocht.

We eten 2 broodjes falafel en drinken Pepsi. Aansluitend gaan we naar de Barber, onze baarden worden te lang en mogen wel weer in model geschoren/geknipt worden. We gaan in onze eerste wijkje, daar was Geer al een keertje geweest en dat was goed bevallen.

We waren zo aan de beurt, is voor mij jaren geleden dat ik in de stoel van de Barber heb gezeten.

De Barber van Pakistaanse afkomst sprak geen woord Engels. Een andere Barber vroeg wat ik wilde, baard in omani style.

Mooie ervaring iemand anders doet je baard. Ook mijn kop liet ik scheren, vond dat wel spannend, viel allemaal mee!

Ik ben tevreden met het resultaat.

Zou toch eens vaker naar de Barber moeten gaan... Lief zijn voor jezelf!

We gaan nog even de Souk in, ik had nog een vaas gezien en mogelijk nog wat andere souveniertjes op de kop tikken.

We belanden weer in een geuren winkel. De man vertelt vol passie over de geuren en laat van alles ruiken en mengt ook het eea. Heerlijk allemaal, we schaffen nog wat aan en krijgen ieder een gemengde olie kado, altijd leuk.

De Souk gaat al dicht, de vaas is voor een andere keer.

Het is nog heerlijk buiten, opzoek naar wat eten. Gevonden, na het eten maken we nog een wandeling langs de haven en het water. Er zijn nog veel mensen op straat. Op de stenen, soort van kruizen, die in het water liggen zitten allemaal krabben, overdag schieten ze weg en nu blijven ze zitten. Het water is helder, ook hier drijfveer er wees flessen en troep in het water.

De wandeling is best wel een aardig stuk, we verliezen vocht wat mag worden aangevuld. Gelukkig is nog het eea open, water heeft de voorkeur.

Daarna naar de auto en op naar het hotel.

Goodnight.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!