Traveling through Oman

Ene laatste dag en laatste dag

Vandaag bezoek aan de grand mosque, deze is dagelijks toegankelijk van 8:00 - 11:00 uur voor publiek. Rond 9:30 uur waren we er. Beginnend vanuit de tuin, welke er erg mooi bij ligt, er zijn diverse mensen aan het werk om ervoor te zorgen dat dat ook zo blijft. Het is al erg warm buiten, dit is iedere dag zo, just trangilo is zeker hier het motto!

Er zijn niet veel bezoekers wat het erg relaxed maakt!

We zien diverse soorten van patio's, met oog voor detail zoals de vloeren, wanden/muren en plafonds. Alles tot in de puntjes verzorgd. We gaan een eerste vertrek in, op blote voeten, grote kroon luchters hangen er. Weer verder lopend zien we dat er ruimtes zijn voor mannen en vrouwen, het is allemaal gescheiden van elkaar. In deze ruimtes was je je voeten. Het ziet er allemaal erg mooi en verzorgd uit. Gelukkig hebben we het eea vastgelegd op fotos.

We lopen verder, slippers uit en de moskee zelf in. Je weet niet wat je ziet, een groot vloerkleed, grootste kroonluchter ter wereld, mooie schilderingen. Niet te beschrijven eigenlijk.

In de moskee kunnen 20.000 mannen en 8.000 vrouwen, beide ook weer gescheiden!

Op diverse plekken staan in de schappen boeken over de Koran.

Overigens is het er lekker koel!!

We lopen verder, rondje om de moskee heen... Hot hot hot, zelfs in de schaduw!

Ontbijten moesten we nog...

Terug naar de koele auto, en op naar het strand om daar te ontbijten/lunchen. En daarna weer het strand opgezocht! Erg lekker.

Aan het eind van de middag ieder genoten van een ayiveda Total body massage.

Het was een heerlijke massage dmv olie, je wordt van top tot teen gemasseerd met die olie. Alles wordt goed los gemaakt, getrokken aan je voeten en handen. Daarna ga je in een stoombad om de poriën te openen en de olie verder zijn werk te laten doen! Vervolgens douchen en heerlijk nagenieten.

Aanrader!!!

Daarna zijn we de Souk in gegaan, ik had er eerder een mooie vaas gezien.

Ook hier dien je te bieden, de beste man vroeg er 25.000 RO voor en zakte uit eindelijk tot 20.000 RO, wat omgerekend €46,- is, ik heb als laatste 7.000 RO geboden echter no deal. Jammer dan, zie mogelijk wel weer es wat bij de Action!

Op de laatste avond zijn we een hapje gaan eten in the cave, grotten waarin diverse restaurantjes zaten, we hadden ons voorbereid en een lange broek in de auto liggen. Dresscode is lange broek en shirt! Indiaans werd het vanavond. Het restaurant zat beneden, mooie entourage, gekleurd en netjes.

Voorgerecht, hoofdgerecht en na gerecht. Bediening was top, als je ze zou vragen of ze ook het eten nog naar je mond zouden kunnen brengen deden ze het ook nog.

In hotel gerelaxed en geslapen.

Dag van vertrek

Vandaag de laatste dag in Muscat. Vanavond vliegen we weer terug van Muscat naar abudabi naar Amsterdam.

Maar eerst nog even genieten in dit heerlijke land. Mijn opstart was minder vanmorgen, hevige krampen in mijn buik, zweten .... Gelukkig is het later minder geworden. Paar uurtje strand gepakt, was heerlijk. Gelunched aan het strand.

Daarna nog even tukkie gedaan, spullen ingepakt, douchen en om 16:00 uur uitgecheckt. Op naar een shopping mall om de tijd op te vullen tot dat we naar de luchthaven konden. Geer zijn iPhone laadde niet meer op, in de mall vonden we een Apple support, bleek dat er vuil in de Dock zat, ervan ontdaan en deed het weer. Weer een zorg minder!

Verder wat rond gehobbeld, luchtjes, zonnebrillen, kleding. Koffie gedronken en de supermarkt in geweest, in de auto effe wat gegeten en vervolgens deze terug gebracht bij het crownhotel. Half uurtje daar gechilled, omgekleed en met de taxi naar the airport. Daar ging het allemaal voorspoedig, 60 open plekken, we konden mee!! :-)

De beide vluchten verliepen voorspoedig, de laatste vlucht 5 uurtjes geslapen, das wel weer lekker voor een nachtvlucht, kunnen we straks gewoon weer door!

Vriendelijke en grappige collega's van Geer die er ook wat van willen maken, je ziet wel eens anders.

Afhandeling op Schiphol verloopt voorspoedig.

Op Amsterdam sloterdijk nemen we afscheidt van elkaar, voelt vreemd, onwennig. We spreken en zien elkaar snel weer.

Om 8:30 uur ben ik weer thuis.

Al met al is het een mooie reis geweest, Oman is zeker een aanrader, vriendelijke mensen, veilig, mooie cultuur met vele bezienswaardigheden!

Mieke

We hebben weer mee gereisd , en genoten !!!

Frido

Mooie verhalen Ed! Prachtige reis denk ik weer gehad. Leuk om te lezen wat jullie allemaal hebben gezien en hebben gedaan!

Jane

Je hebt weer een mooie reis gemaakt Ed!
Genoten van je verhalen.
Greetzxx

Simon

Fijn dat jullie weer gezond en wel thuis zijn gekomen!
Lieve groeten, Rien en Simon.

Yolanda

Welkom thuis.....leuke verhalen....spreek je later xx

Nelie

Bedankt voor je verslagen. Heb weer mee gereisd,,en mee genoten,,,,,,

Brenda

Welkom thuis lieve Ed
Wat heb ik weer genoten van je verhalen over jullie prachtige reis.
Fijn dat alles zo goed is gegaan en je weer veilig thuis bent.

Xxxx

Dolf

Vandaag even de laatste verhalen gelezen. Heerlijk relaxed komt het over omdat jullie gewoon opschrijven wat je doet en meemaakt. Heerlijk en makkelijk leesbaar. Echte vakantie hebben jullie gehad. Bedankt en tot de volgende reis!

Benno

Als ik alle verhalen zo lees heb je toch weer een pracht van een reis achter de rug. Maar dat je het hebt uitgehouden met die temperatuur. Bloedheet. Best wel een overgang om dan weer thuis te komen. Je bent weer een mooie ervaring rijker. Knap van je om telkens weer zo'n avontuur aan te durven gaan. Je kan trots zijn op jezelf.

E

test