Traveling through Oman

Christmas before and after

Hello fooks,

Ik heb al een paar dagen niet geschreven, het is er niet van gekomen.
Op maandagde 23ste hebben we de keuze gemaakt om voor 24 dagen een camper te huren in Perth. Tickets geregeld voor brisbane Perth.
Bij wicked travel, wordt het me even teveel, wat een geregel allemaal.. Geen last van stress maar emotie, wil ik dit allemaal wel? Enfin het is geboekt en ik laat het even voor wat het is... Tot dat ik daar Facebook op ga en lees een bericht van mijn nichtje Cindy, haar man Bart is ernstig ziek en opgenomen in het VU. ... Is wel even slikken... Als ik de blog welke Cindy heeft aangemaakt lees...
We besluiten om verder te gaan...
Na aanschaf van een Australisch telefoon nummer gaan we chillen in het park met het zwembad.
Contact met moeders gehad, je leeft met je familie mee!
Bij terug komst is mijn backpack afgeleverd. Ik ben blij, meteen even wat anders aan...!
De keuze van de camper voelt niet helemaal oke, we besluiten om Australien backpackers in Nederland te bellen... Zij stellen ons gerist en adviseren om de volgende morgen nog even bij wicked langs te gaan.
De volgende morgen (dinsdag 23-12) dat gedaan, dat voelde goed, paar dagen eraf gesnoept, we vonden het toch nog wat te lang...
Koffie gehaald bij eleven by zeven, dat is daar lekker, met echte bonen voor maar 1$ aus.
A middags met de bus naar het koala park in lone pine gegaan.
Waren we ook aan toe om weer even wat te gaan zien, weg van al het geregel! Het park was mooi en wat een schatjes die koala's!
Het was er heerlijk vertoeven! Na terugkomst tukkie gedaan bij het hostel.
S avonds gekookt in het hostel en op tijd naar bed dachten we maar uiteindelijk werd het toch nog half 1. Slecht kunnen slapen. De wekker gingom 5:30 uur, vervolgensom 6:10 uuropgehaald en op naar de AirPort van brisbane.
Ik sprak nog even een Franse dame en zij vertelde dat de west coast erg mooi is!
Op de AirPort verliep het allemaal voor spoedig enom 8:25 uurgingen we de lucht in, op naar Perth!
Tijdens de vlucht paar keer geslapen, was ook een mooie steward... Mmmm daar wil ik wel een beschuitje mee eten.... :-))
Tijdens de vlucht gaat er een mobiel van een ausie.... De stewardess kijkt al om zich heen wie het is maar nee, niet gevonden...
Het cabine personeel is erg aardig!
Na5:25 uurzijn we geland in Perth.
Bijzonder is wel dat er 2 aussies zijn die het geduld niet hebben en nadat we net geland zijn om te gaan bellen... We zijn nog onderweg naar de pier!!!
De backpacks zijn er snel en we gaan op zoek naar een taxi om naar het camperverhuur bedrijf te gaan...
Was een kleine 20 min, we hadden een luie Indiër als taxi driver... Bij aankomst kwam hij niet eens uit de taxi en onderweg zat ie te bellen...
Bij het verhuurbedrijf de nodige paperassen door genomen en de camper in ontvangst genomen. Instructie video bekeken en op weg.
Weer kwam even het onbevangen gevoel van in welk avontuur zijn we weer gestapt... Al die regeltjes, ditjes en datjes... Veel vol ivm kerstmis... Prijzen sky high... Sam uit zich tegen de camperverhuur, hij deelt ook en zegt: vanaf nu is het relaxed! Het stelt ons gerust en we zeggen we gaan het allemaal beleven...
Voor het eerst van mijn life in een auto gestapt met aan de linker kant het stuur en ook links rijden... Went al snel en mistakes maak je niet zo heel snel...
Op naar de supermarkt en vervolgens up to the north... Het is even zoeken hoe we naar het noorden komen... Het is ons gelukt!
We rijden via de Indian oceanroad nr 60 richting Lancelin. We rijden bij yanchep en zien daar een camping, op het oog luxs! We vragen voor 1 nachtje en dat lukt! Joepie, dat wordt onze eeste overnachting in de camper. We hebben pasta gegeten (ons kerstavond ontbijt) en rond een uur of half tien zijn we gaan slapen.
Na een heerlijke nacht te hebben getukt besluiten we door te gaan rijden... Als eerste komen we Cervantes tegen, zijn er niet gestopt ook niet in Jurien Bay. We komen er later achter dat we beter moeten plannen, onderweg komen we ook plekken tegen die we overslaan...
Het is vrij warm maar zonde om niet even te gaan kijken... Wat is onze les?
We zullen ons ritme even dienen te ontdekken. Het is hierom 5:00 amal licht enom 7:00 pmdonker... Dan is hetom 9:00 amal zo'n 25 graden...
We zullen vroeg op pad moeten gaan om het enigszins uit te kunnen houden.... Zal de komende dagen wel gaan komen... :-))
We hebben de app wikicamps gedownload, is handige app, met tips van reizigers! Waardevol!
In Green Head, was de camping closed dis besluiten we om door te rijden naar Leeman, daar is 1 camping. Op hoop van zegen en anders naar road1 George grey drdaar zitten ook diverse campings...
We hebben geluk, er is nog plek op 6A. Vlakbij een keuken, bbq en het toiletgebouw!
Er lopen 2 kids rond, Jake van 5 en Finn van 3 die al snel onze aandacht vragen... Dat lukt ze. We koken er pasta, vegetarisch. Je wordt creatief!
We komen in contact met Tanja en Steve, de ouders van de jongetjes. Tanja komt uit de omgeving van Venlo en woont al 10 jaar samen met Steve in Perth. Ze zijn er nu een paar dagen uit.
Sam doet haar yoga oefeningen. Ik raak nog aan de praat met een jongen die uiteindelijk samen met zijn moeder hamburgers, eieren en uien bakt. Zijn moeder lijkt wat stijfjes en alternatief te zijn, zegt geen gedag... Euh ik ook niet...:-(
De sterren hemel is prachtig, helaas geen foto's van te maken!
Ik plaats op couchsurfing 3 oproepen, we willen graag in contact komen met de locals! Benjamin reageert, hij is er niet maar we mogen gebruik maken van zijn huis...
Ti's weer even wat anders dan de campervan!
Morgen afgesproken om elkaar even te bellen...
Na een kop thee gaan we pitten. De nacht verloopt niet soepel, jeuk, schurken...
We besluiten eerder op te gaan staan om meer van de dag mee te maken.Om 7:30 amzitten we aan de koffie en Ben belt....
Hij geeft zijn adres door ... We zijn een beetje verbolgen, iemand laat wild vreemden in zijn huis... Moet je wel goed van vertrouwen zijn. Er gaan we allerlei gedachten door je heen, zit hier iets achter of zo... Tanja zegt dat dit gewoon is en er niks aan de hand is, Just do it!
We praten nog wat met Tanja en Steve en later trapt Sam nog een balletje met Jake en Finn daagt mij uit voor een spelletje memory samen met Tanja! Finn wint het potje... The little ones sind clever....
We pakken de boel in, nemen afscheid en gaan verder op pad....
Steve told us that port denision beautifull is... We komen het tegen en gaan het bekijken, het is inderdaad mooi! Eigenlijk zeggen we WoW!
Onderweg twijfelen of we nog even gaan kijken bij Ellendale Pool... Het is warm en besluiten om door te rijden naar Geraldton, daar waar Ben woont.
Ook onderweg spreken we uit dat we het fijn vonden het contact met de andere mensen... Ik moet er zelf een traantje om laten, het raakt me... Welke boodschap zit hier achter? Hoe gaat het straks thuis als Sem vraagt: pap zullen we een spelletje doen....?
Gemakkelijk vinden we het huis van Ben. Het is een groot huis, een mannenhuis.
We mochten alles pakken wat we maar wilden echter daar voelden we ons nog wel wat bezwaard over... Een lekkere bak koffie gaat er wel in...
We blijven wat hangen buiten het huis... Binnen is het warm en buiten lekker. We hebben de beschikking over de wifi en ik FaceTime met mam en later met Nick. Tante Truus belt via messenger... Die wil haar neef ook nog wel even horen zei ze.
Het is ook gek, zover weg en toch zo dichtbij via de digitale wereld....
We gaan nog even de supermarkt in voor het avond eten. Thuis gekookt. Na het douchen wilden we nog even de town in echter doken we in de boeken om de vervolg route te bepalen... We balen eigenlijk, het is stil en we gaan er niet op uit....
We spreken af om er vroeg eruit te gaan, wekker gaatom 7:00 am...
De wasmachine gaat aan, ook wel makkelijk alles straks weer schoon!
Uit eindelijk gaan weom 9:30 amop stap, Geraldton in! Eerst naar Batavia coast marina... Daar ligt een replica van Batavia welke als wrak lag bij de abrolhos eiland. De omgeving is er mooi, de haven, evenals de stranden, het water is er heel mooi blauw. Een groot zeeschip wordt de haven binnen gesleept. Indrukwekkend allemaal! Ik word er blij van en Sam zichtbaar ook, dit is wat we beide nodig hebben! We drinken een capacinno, heerlijk en gaan weer verder... Op naar de HMAS Sydney II Memorial, een herdenkingsplaats aan de Australische soldaten die omgekomen zijn tijdens de 2e wereld oorlog.... Een erg mooie plaats, zag er allemaal goed verzorgd uit...
Vervolgens via northampton naar Port Gregory and the Pink Lake. Na een uur bereiken we Pink Lake. Bijzondere gewaarwording, een meer met water en kristallen wit en roze... Mooi om te zien en te ervaren!
Het is al aardig warm, Sam drives.
Mooi, eindelijk de rust gevonden om mijn reis ervaringen op te schrijven...
Het wordt steeds mooier onderweg, we slaan links af naar de kust, WoW port alley, very beautifull. Je weet niet wat je ziet, de rotswanden, uitgesleten, mooie blauwe zee, diverse kleuren, ti's niet te beschrijven!!! Amazing beautifull!
We rijden nog even terug naar natural bridge... Ook erg mooi! De erosie van zand en zout slijt de rotsen uit... Erg mooi allemaal!
We gaan opzoek naar een supermarkt en komen uiteindelijk bij de camping uit, een schaduwplek, vlakbij het strand!
Het voordeel van een camper is dat hij zo staat en dat je je zwembroek aan kunt trekken, de weg oversteekt en daarna de zee in kan duiken...
Zo gezegd en zo gedaan, was lekker verfrissend! In slaap gevallen...
Helaas was de supermarkt gesloten... Info ingewonnen voor de trip van morgen naar het national park. Verstandig is om heel vroeg te gaan, er is daar namelijk geen wind... Veel vliegen... Veel water mee!
Wij gaan de uitdaging aan!
Andere supermarkt is ook dicht... Advies Some fish and chips even verder op... Dat maar doen dan.. We hebben morgen nog wel een tripje voor de boeg.
Net een uur gedaan om eieren te koken en bruine rijst voormorgen ochtend, willenom 5:30 amgaan rijden...