Traveling through Oman

Kalbarri national park

Kalbarri park, het is vandaag 28 december. De wekker gaatom 5:00 am, wat een rust. We zijn niet de enige die opstaan. Na het ontbijt vertrekken we naar het national park. Het is ongeveer 28 km over de verharde weg en daarna nog12 km of road.... We zijn verzekerd tot 500m of road... Onderweg kopen we een ticket van 12 $ aus. Er is keuze uit verschillende routes.... Ons lijkt de hiking tocht van 9 km wel wat... Al met al, we zijn op avontuur dus gaan we er ook een avontuur van maken... Off road gaat het er zo nu en dan hard aan toe, een hels kabaal achter in de Van.... Ik heb er filmpjes met geluid van.... Rond7:30 amkomen we aan bij de loop van de window... De temperatuur loopt al aardig op als we uitstappen... Ook de vliegen zijn aanwezig... Een plasje doen voordat we van start gaan... Het eerste stukje is mooi geasfalteerd, de window nadert... WoW wat is het hier mooi zeg.... Er is groen en rood en blauw... Beneden zie je de rivier lopen.

Er worden paar fotootjes geschoten, we spreken nog met een 5 tal mensen over de hiking. De tocht zal zo'n 2,5 - 5 uur in beslag benemen het is al best warm! We hebben ieder 3 liter water mee, goed ingesmeerd, pet en zonnebril op, Nike's aan, kortom we zijn er klaar voor! We gaanom 7:40 amvan start... Het begin is wat klim en kluiterwerk over een stenengrond cq rots... De pas zit er aardig in, het wordt namelijk alleen maar warmer!!! Verschil van +10 graden is niets!
Na een minuut of 10 komen we een kangaroo tegen ... Mooie ervaring zo in de natuur... De omgeving is Amazing, het vraagt wat echter krijg je er ook heel veel voor terug.... Het is niet te beschrijven! Je komt er geen kip tegen, heerlijk om een te zijn met de natuur! Diverse foto's en filmpjes heb ik gemaakt onderweg als beeld materiaal... Dat zegt iets meer voor de thuis blijvers!
Uitrusten doen we bijna niet, want we hebben nog wel wat kilometertjes te verstouwen! Mooie training overigens voor de camino (wandeltocht naar santiago de compestila)
De laatste kmmetjes worden zwaar, de klim naar boven breekt mij op, onderweg rust ik zo nu en dan... Voel mijn ademhaling zwaar worden en mijn hart bonzen... Ik moet door naar boven... De schaduw in... Ik roep mijn bescherm engel en mijn pa hun hulp in... Uit eindelijk ben ik boven!!! Ik kan even niks meer... Langzaam maar zeker kom ik weer tot mezelf... En kan ik terug kijken op een zeer mooie hiking die niet te beschrijven is en ook niet meer afgepakt kan worden! Super ervaring! Hiking duur: 2,5h!!!
We schieten nog wat foto's en vervolgen onze weg naar de campervan....
De boel opengezet en de note van de ranger gelezen...Deze zatnl tussen het raam en de sponning... Er diende nog aan getoond te worden dat we betaald hadden en zo niet of we dat dan nog even wilde doen!
Ook hier weer vliegen, ik had er in tussen al 4 opgegeten... Brrr jakkes, kon het helaas niet voorkomen! Ik poep ze wel weer uit!
Sam reed terug, hobbel de bobbel, was een beste opgave.
Onderweg viel ik in slaap, moe en voldaan. Op de route door het park hebben we ook nog even de Ross graham look out gedaan. Snel paar picies en hoppa weer op naar de hoofdweg. Weer val ik in slaap, en datom 10:45 am! De tank kon wel wat ulup 91 (benzine) gebruiken. 8 km zuidelijk was een pomp maar helaas dicht, zondag! Het volgende tankstation lag op 35 km.... En de rank was almost empty!!! Ik rij op hoop van zegen terug naar Northampton. De eerste pomp is closed. De next, binnen 200m, is open.
We zijn gesloopt en hebben het even niet meer! Op een rust plaatst wordt er een noodles soepje gegeten en koffie gedronken aan de picknicktafel. Vervolgens besluiten we een tukkie te gaan doen om bij te tanken! Na 1,5 uur rijden we wederom langs het tankstation voor een fles cola, 2 ijsjes en carotcake en vervolgens weer richting het noorden te rijden...
Onderweg hebben we samen mooie gesprekken over onze reis...
Ook wat we ieder zelf nog zouden willen doen, bv Melbourne, Sydney, surfen, bezoek aan mijn neef Yuri in Sydney... Taiwan, mediteren in Thailand... Terug komst van Sam in Nederland, het reizen aan sich, und so weiter....
Na dik 2 uur rijden gooien we de tank nog even vol en slaan af naar hamelin pool, een goed aangeschreven camping. De zon is al onder gegaan en het wordt schemerig... De camping is wat gedateerd. Elektriciteit via een aggregaat...
De eigenaresse is een vriendelijke dame, erg behulpzaam. Ze heeft een winkeltje met allemaal kleren, een restaurantje, wat oudbollig maar oke. Ze vertelt over Monkey mia, veel te toeristisch en raar het ons af... We zoeken een plekje voor de nacht en vervolgens gaan we een hapje eten wat de dame voor ons kookt. Salade met een soort spinazie rol en een ander iets. Het ging er wel in. Vervolgens een lekkere douche gepakt en te bed.
De camping is overigens oke!
De plannen voor morgen zien we wel.....

Reacties

Reacties

Jane

Wow Ed, wat een heerlijk gevoel om te hiken en free wheelen! Prachtige omgeving zoals je beschrijft!
Geniet van jullie journey en alles wat je meemaakt!
Enjoy the freedom! Xx

brenda

wat heerlijk om te lezen wat jullie allemaal ondernemen en meemaken saampies.
slaap lekker......en geniet van jullie mooie reis. x

eddie

Thanks ladies! XX

Martijn Met

Happy de pappie Eddie !!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!