Traveling through Oman

Up to the nord

ma 29-12

Rond een uur of negen gaan de luiken open... Geen ontbijt dit keer, we vertrekken binnen een half uur... Er zijn van die klere vliegen... Get lost man, move it... But the do not listen to us.... We rijden gaan naar carnarvorn... Het is een saaie lange weg... Zo n 200 km richting noorden... Hopende dat daar een supermarkt is enzo want veel hebben we niet meer... Gelukkig nog wel 2 flessen water!!!
Onderweg heeft er een ongeluk plaats gevonden, een caravan logt plat op zijn zijkant... Er was nog een auto bij betrokken... Er gaat wel even wat door je hoofd... Je moet er niet aan denken en dat ook nog eens in de middel of no where.
Aangekomen in carnarvorn duiken we de supermarkt in... Ontbijt, avond eten, water enz.
Voor het ontbijt scoren we een bak kwark met perzik en müsli. We vinden een mooi plekje op het gras aan het water. Het gras is er mooi groen en zacht... We stellen voor om hier te blijven, continue onderweg zijn... Waar zijn we naar opzoek? We krijgen een relativatie momentje... In de namiddag opzoek naar camping en nu chill. Ik ga even aan de wandel...loop over een oude brug met spoorrail en raak in een gesprek met een jongen, hij zet 2 netten uit om vis te vangen... In tussen loop ik verder... Tegen een uur of 4 opzoek naar een camping, bij de eerste zit een knorrige tante, vlekken op haar shirt... Kale en ongezellige camping, koste $28 dollar is niet duur maar niet het Ju van het! Ik zei tegen haar ik overleg even, we zijn doorgereden naar een camping 300m verder op... Was een heel verschil, een jonge vrouw hielp ons, erg vriendelijk... Mooie camping, we mochten staan waar we wilden, mooie buiten keuken en sanitair voorziening met muziek en schoon! We hebben er gekookt en relaxed gedaan. Er stonden niet veel andere camping gasten. Gesproken met een Italiaanse jongen en zijn Japanse vriendin, hebben elkaar 1,5 gelden ontmoet tijdens het reizen en wonen nu samen in Perth. Zijn nu aan het rondtrekken...
Na douchen naar bed, ik heb s nachts logge. Draaien waardoor Sam maar 1 uur heeft geslapen... :-(
Vandaag besloten om pas in de namiddag te gaan rijden naar corel bay... Nog heerlijk even gezwommen in the pool, verfrissend! Uiteindelijk reden we rond3:15 pmweg... na eerst weer heerlijk te hebben gedouched ... Geld pinnen en tanken en daar gingen we op weg...
Onderweg de plannen gewijzigd en door gereden naar Exmouth, Sam de bikkel heeft het hele stuk van plus minus 300 km gereden... In het begin was het warm en later koeler, terwijl het nu,6:50 pmal weer warmer wordt...
Onderweg zien we vele schapen lopen, een enkele koe en een struisvogel gezien...
De tank is bijna leeg, eerst tanken en dan naar de camping Exmouth cape holiday park. De camping is al gesloten, de dame laat ons binnen en checkt ons in....
Deze camping is groter en veel meer mensen... Ook meerdere nationaliteiten zijn er...
We komen het Italiaanse / Japanse stel ook tegen op de camping.
Het is hier ook een stuk warmer dan waar we vandaan komen.
De maagjes knorren en we gaan aan de kook, bami met spinazie, wortelen en courgette in een tomaten saus... Heerlijk!
We vragen of we bij stel aan tafel mogen komen zitten... Was prima, praten wat, wisselen ervaringen uit...
Inmiddels koelt het af, de lucht is helder en de sterren zijn goed te zien!