Traveling through Oman

Oud- en nieuwjaarsdag and more, 2014->2015

Het is oudjaarddag, althans dat zegt de kalender, zelf hebben we hier niet zo'n erg in... Het is net een dag als alle andere dagen, niets moet alles mag! Genieten en fun hebben!

We blijven vannacht in Exmouth, er is hier reuring in de tent!
De boodschappen worden gehaald... We zijn in a hurry want het national park roept... Echter zegt Sam, relax, we hebben de tijd, we gaan wat shopjes naar binnen, halen wijn en bier voor vanavond... Drinken capacinno en een vitamine C blaster bij zo'n gezondheidsdinges...
Rond een uurtje of half elf rijden we het Cape Range NP in, bij de entree krijgen we het eea aan tips van de lady. We rijden in een meer door naar het einde van het NP om van daaruit terug te stappen. 90 km verder komen we aan in Yardie Creek, lopen de walk trail van 2 km... Het water uit de zee stroomt daar binnen, prachtige rotsen, groen en schuil plekken voor de dieren daar.
Ook de vliegen zijn aanwezig... Er wordt het eea gewuifd en ook get lost geroepen tegen ze...
Dit keer heb ik geen vliegen gegeten....:-))
Vervolg ritje met de auto naar Sandy Bay... Wouw, wat moois is het hier! Het water is we turquoise blauw, zand is er wit en er zijn kits surfers hun hobby aan het uitoefenen... Het is er prachtig en rustig... Doordat het allemaal zo uitgestrekt is vallen de aantallen mensen niet eens op!
Grappig is wel om te zien dat je regelmatig "bekende" mensen tegen komt doe je eerder ergens anders, bv op de camping, hebt gezien....
Ik had een snorkel gehuurd, dus op naar Oyster Stacks, schijnt een mooi gebied te zijn om te snorkelen... Daar aangekomen is de zee wat ruig en allerlei rotsen... Niet verstandig om het water in te gaan!
Op naar Turquoise Bay ... De naam zegt genoeg, Nice Beach but Sandy Bay zag er mooier uit!
Heerlijk gelegen, muziekje geluisterd. Het liep al tegen half 7 aan, op weg naar de camping, onderweg nog even naar de Vlaming head lighthouse gegaan, genoten van het uitzicht en de zonsondergang...pictures geschoten... Een jonge dame zag ons klungelen en bood aan om paar foto's te maken... Heerlijk dat spontane, ik hou dr van!
In Exmouth aan gekomen en even gekeken waar de party's eventueel zouden moeten zijn... Niet echt gevonden en we waren in de middel of nowhere beland... Ti's niet zo groot daar en daardoor waren we al snel weer bij de camping...
Was er stil, als we zo het jaar af zouden moeten sluiten.... Nah saai!
De maaltijd was karig, noedels soepie en brood.... We zijn soms ook zo heerlijk besluiteloos... Niet altijd hoor!!
We zitten wat te keuvelen, whats appen en te facebooken... Het begint bij mij wat te kriebelen.... Het einde van 2014 nadert...
Mijn neef Yuri, die in Sydney woont en waar het 3 uur later is, bericht mij al van bijna happy new Year...
Tijd om te douchen...Om 11:15 pmpakken we de benenwagen en gaan we opzoek naar hotshot hotel, daar zou een feestje zijn... In het thema van de piraten volgens internet... De muziek is al hoorbaar... Ik bemerk een verandering bij mezelf... Vroeger vond ik het eng, het onbekende, maar nu vind ik het leuk en spannend waar we terecht komen....! Geeft een kick!!!
Het is kruip door en sluip door, hoekje om en ja hoor allemaal mensen, straalt gezelligheid uit... Daar is dus het feestje.... Met bewaking, nu hopen dat we binnen komen... Is helemaal geen probleem... Meteen naar de bar, staat een rij, we willen wel een drankje hebben want over 30 minuten ligt 2014 achter ons...
2 Heineken en een Smirnoff ijs red, $32 AUS! We kijken elkaar aan en zeggen boeien! Lets party time!
Het aftellen is begonnen... Yes! Goodbye 2014, welcome 2015!
Hier geen vuurwerk, dat zijn wij!
Er wordt gebeld met Nederland, mijn kids en Con en Sam haar ouders.
We raken aan de praat met een paar aussie, gezelligheid en gekkigheid...
Rond een uurtje of2:30 amgaan we terug naar de camping... We zijn blij dat we eruit zijn gegaan....
Onderweg komen we nog een paar camping gangers tegen en er wordt info uitgewisseld. Die ene man heeft een boot en als we willen kunnen we mee varen...
Eigenlijk wil ik wel een tukkie doen, echter de man was zo enthousiast dat het niet Nice was om weg te gaan....
Zijn aanbod daar niet over nagedacht... Eerst pitten!
Opgestaan met een duffe kop...
Ontbeten en snorkel terug gebracht bij de receptie. De plannen waren om naar Coral bay te gaan, echter op 1 jan zijn de meeste recepties gesloten... Het was ook warm dus why not a chill day?
Besloten om nog een nachtje te blijven... Het zwembad roept en daar ook heerlijk vertoeft, mooie gesprekken gevoerd met elkaar en diverse duiken genomen in de pool... Begin van de avond een wandeling naar town beach gemaakt, een paar bijzondere schelpen gevonden, soort torentjes... Die gaan mee! Langs het strand is het heerlijk rustig, diverse aussies vertoeven er met hun landrovers... Aan een potje bier en sommige ook aan de bbq. Een oudere vrouw sprak ons aan and said: do you have seen the dolphins? We said no, but now we where interested...!
Yeah we see them!!! Greath that's nice!
Met enig geduld komen ze naar boven...
Het wordt al schemerig... We wandelen terug over het voetpad.... Heerlijke wandeling was het, wederom weer mooie gesprekken o.a. Hoe zal het zijn als je met een niet Nederlands sprekende vriend thuis komt? En je ouders of je mag spreekt die taal niet? Of als je hier zou gaan wonen, zal je familie dan hier ook ooit naar toe komen?
Nice talks waarop je het antwoord niet weet....
Het avond eten wordt bereidt... Spinaziebami gekookt en de op de bbq gaat de courgette, zalm, uien en de tomaten.
Heerlijk smikkelen en smullen met een flesje wijn er bij! Dit kan ik wel even volhouden!
Ook hier word ik blij van! In Nederland is de nieuwjaarsborrel van de Kooijmannetjes in Groet aangevangen... FaceTime tijd! Via mijn nichtjes zoek ik contact, ze zijn onderweg als René er is dan belt ze!
We hebben verbinding en deze werkt goed, het kriebelt toch wel een beetje dat ik daar niet ben... Maar goed op deze manier toch zo een beetje... Spreek ook moeders nog even en tante miepie... Was effe leuk!
Bedtijd nu!
Kon slecht in slaap komen, was waarschijnlijk iets te enthousiast geweest en daardoor te wakker of kwam het door de wijn....? :-)
Never mind, hoeft niet te werken, hoeft niks!!!
De volgende morgen, 2 jan besluiten we om terug naar het zuiden te gaan, de wekker op6:30 am... Het is al licht rond 5 uur en ik zeg altijd: als je dood bent dan kun je lang genoeg slapen!
Om 8:00 uurwilden we gaan rijden, dit werd ruim 1 uur later, supermarkt en benzine tanken diende ook nog te gebeuren...
Via de haven van Exmouth vertrokken we richten het zuiden, op naar Coral Bay... Ik denk dat het zo'n 1,5 uur rijden was, wouw wat was het daar mooi! Coole zee en strand! Een toeristisch dorp, echter doordat het uitgestrekt is heb je geen laat van de mensen.... Dat geldt overigens van wat we allemaal tot nu toe gezien hebben!
We duiken het strand op, muziekje op, boekje mee, zonnebrand op de bodies... Niks kan ons meer gebeuren...
De zee is mooi, helder, Turquoise blauw! Een genot om in te zwemmen!!!
Ik zie vissen, oa mantra's zwemmen... Hup het water uit en de camera halen... Ze zwemmen relaxed door het water, mooi getekend, ik zie er een met blauw op zijn rug....
Tijd voor yoghurt met noten en rozijnen en mango... Ondanks dat je weinig uitvoert heb je wel je voedingsstoffen nodig...
Het smeren heeft niet helemaal geholpen, beiden zijn we verbrand... Oef beter oppassen de volgende keer!
We gaan op weg, volgens de app is Monkey mia, daar waar de dolfijnen zijn 152 km, dat is te doen... Echter het is wel een behoorlijk stuk... Na 2 uur rijden zijn we in Carnarvon... Tanken en nu is het nog steeds 152 km... Er klopt iets niet.... En het is al6:00 pmover ruim een uur is het donker, de wegen zijn hier niet verlicht en de Kangaroos en ander wild steekt in het donker de weg over... We willen geen aanrijding met hun...
We rijden door, het is nog 70 km naar het tankstation en onderweg zien we een 4 sterren camping... We slaan af, komen in de middel of nowhere... Niemand staat er op de camping dus weer terug, de zon gaat al onder... Oef... Ik vond dit niet zo fijn en baal een beetje... Echter dat is mijn hoofd... We rijden nog steeds, niet koud en het is rustig... In de verte zien we een auto staan, motorkap open en een ongeveer 7 mensen... Ze gebaren tot stoppen, ik verminder snelheid.. Sam zegt door rijden het zijn aboriginals... Ik geef weer gas... Sam verteld verhaal wat ze gehoord heeft van jess, aboriginals, nemen het allemaal niet zo nauw en beroven je, kan zomaar gebeuren... We komen tegenliggers tegen en Sam zegt die helpen ze wel... In het donker bereiken we een benzine station en een camping... We vragen en rijden door naar het roadhouse die we dachten gezien te hebben... Maar die kwam niet, terug, getankt en fish and chips gegeten... Besloten om nog even door te rijden naar hamiling pool, dat kende we. Gebeld of we nog terecht konden, dat was no problem!
Aangekomen, gelachen met de eigenaresse... Grappig vrouw! Ander plekje dan de eerste keer, gedouched en naar bed...
Ik loop 1 dag achter met mijn reis verhalen...
Tot laters guys and girls!