Traveling through Oman

3 jan tot Geraldton

3 January

Let's do it again relaxed an easy!
Ontbijt, oats with cinnamon and cooked green apple, travel books and information in the picknick table.
The sun is already shining, life is good!
The planes were made, we go to Denhem, a place on the west coast. The next day to Monkey Mia.
Enough English writing mate!
Het is warm als we willen vertrekken echter trish, de eigenaresse van hamilin pool station caravan park, is in geen velden te bekennen. De borg van $10 voor de sleutel willen we wel terug... Dan eerst maar even naar het nabij gelegen strand... Niet om te zwemmen of zonnen maar om te bewonderen. Het blijkt maar 1000m verder te zijn... Landinwaarts is het hot echter bij de zee is het koeler door een klein aangenaam briesje!
Er is een steiger welke leidt tot het gebied waar de zg stromatolites zijn. Het zijn stenen waar omheen allemaal micro mechanismes leven... Zout uit het zeewater neerslaat door de het getij laagwater, de stilte hoor je het zeewater aan- en afstromen... Indrukwekkend allemaal! De nodige foto's worden vastgelegd op de gevoelige plaat!
Door de rust heb je ook een mooi moment voor en met jezelf, de rust, stilte, samensmelting van gevoel en verstand... Happy times guys!
Ik hoef voorlopig nog niet naar huis!!!
Zeker ook als ik hoor dat het in Nederland brrrrr is! Hier is alleen de zon, iedere dag weer!
Bij de camping is trish er nog steeds niet, bellen lukt niet, geen bereik hierzo! Op naar Denham!
105km voor de boeg... Appeltje eitje, echter door de warmte wordt je toch wat weeïg en ik krijg toch wel trek rond uurtje of 3...
Aangekomen in Denham, ziet de zee er als een plaatje uit, je hoeft hiervoor helemaal niet naar Hawaï of eens anders!
Denham is niet groot, lijkt op een soort Egmond aan zee. Ook is het er niet druk, verwachting was dat het drukker zou zijn...
De supermarkt wordt bezocht, water is er nodig en wat kleine boodschappen...
Er zijn 2 bbq plekken, hier bakken we eieren, ham en de tomaten, thee en koffie Just relaxed! Uit de zon is het goed uit te houden!
Via wikicamp, app op mobiele foon, speuren we een camping op met de meeste sterren, recessie en prijzen... Een app die gevuld wordt door gebruikers... Klopt voor 95% voor we kunnen bekijken en ervaren!
Het is Denham Seaside tourist village, keurige camping, staanplaats 20m van de zee. Good place, clean amenities, there was music at the amenities, free wifi by the office and camp kitchen, greath and clean camp kitchen, friendly staff and nice other people we've spoken there!
Het is weer tijd geworden om de boel te wassen en te drogen aan de waslijn. Kan maar weer gebeurd zijn... Later blijkt dat de was toch niet helemaal droog, waarschijnlijk door de zee, ook hier kennen ze luxe, de hulp van de wasdroger wordt ingeroepen! :-)
Handige van wifi is dat je makkelijk kunt facetimen.. Het is fijn om familie en vrienden te spreken in Nederland...
Er staat een stevige wind en daar wordt gebruik van gemaakt door de buurman, een kits surfer. Hij maakt een paar jumps, een gevorderde wel.
Het is vet om naar te kijken, sammy doet de yoga on the Beach!
I Go cooking dinner fortonight...
Vegetarische curry pasta, met doperwten, mais uit diepvries echter deze zijn daar al ruim 24 uur uit vandaan en ze ruiken een beetje bah! :-(
Gelukkig hebben we nog wortels en zucchini, echter daar zitten ook wat slechte plekjes in... Echter nog genoeg om samen met de tomaten te bakken! Witte en bruine rijst erbij en het was weer heerlijk smullen!
Tijdens het koken sprak de kite surfer mij aan, hij hoorde aan ons praten dat we uit Nederland kwamen, er zaten nl overeenkomsten in met de Duitse taal. Zelf was hij samen met nog een jongen hier voor 3 weken afkomstig uit Zürich Zwitserland. We raken zo aan de praat...
De tv staat aan met het programma x-factor... Er staat een dame te zingen, mooi te zijn, in haar rode bikini.... We moeten er met elkaar om lachen... En plop zwart beeld... What's happening? We zullen het niet weten... Tot de volgende dag de Zwitser verteld datom 9:00 pmde signalen van tv en free wifi afgekapt worden...
De zeewind maakt het fris die avond. Tijd om te douchen en te gaan pitten, morgen gaat de wekkerom 6:00 uur, op naar Monkey Mia, kijken bij het dolfijnen voerenom 7:45 am..
Next day: Monkey mia
Tegen7:00 amwordt er getuft naar Monkey mia, kilometer of 23 verder op.
Onderweg zien we 2 Kangaroos... Heerlijk zo vroeg 's morgens.
Het weer is heerlijk, helder en zonnig.
Na entree te hebben betaald, spullen pakken en verzamelen voor de Beach.
We zijn niet de enige, pak weg zon 150 man zijn er aanwezig, er vinden 3 voeder momenten plaats. Vanwege het feit dat er een moeder met baby dolfijn is dienen de mensen terughoudend te zijn... De baby is ongeveer 6 weken oud en er kan dan nog afstotingsgevaar zijn...
Tegen7:45 amgaat de menigte het strand op naar de waterlijn. Ik kies ervoor om op de aanmeer steiger te staan zodat ik het vandaar goed kan bekijken, in alle rust...
Er zijn 4 volwassen dolfijnen en 1 baby. Er wordt maar een beetje gevoed omdat de dolfijnen zelf ook op hun eten dienen te jagen in de natuur. Ook komen er pelikanen naar het strand toe... Er is eten.
Mooi om te zien hoe de dolfijnen zich voortbewegen, hoe rustig ze ook kunnen zijn en tevreden. Vanuit mijn rechter ooghoek zit ik wat ronds aan komen zwemmen... Wouw het is een schildpad, hoppa vastgelegd op de foto en film!
Na het eerste voedermoment is het tijd voor een bakkie leut, tevens is er de gelegenheid om gebruik te maken van het ontbijtbuffet, we twijfelen echter we laten we ons zelf maar es verwennen!
Was heerlijk, er was van alles, smikkel smakkel smulletje en dat allemaal op een heerlijk relaxbank!
Ik weet niet wat ik heb, ben nl alweer toe aan een tukkie, moet toch wel kunnenom 9:30 am, doe es gek!
Na het kleine tukkie lust ik wel weer wat en hoppa wat lekkers met koffie! Mmmm
Sam pakt nog even het 3e voeder moment mee, nu veel rustiger!
We kijken nog wat rond en vertrekken met een smile op onze gezichten richting Denham... We komen er achter dat we vanmorgen bij het vertrek de koelkast vergeten zijn...
Eerst gaan we naar Eagle Bluff, vanuit de hoogte heb je een mooi uitzicht op de zee. Er was een ozzie die aanbood om zijn verrekijker te gebruiken zodat we konden zien wat er op het eiland, wat voor de kust lag, leefde. Ook in zee, soort baai waar kleine haaien, schildpadden en stingrays verbleven.
Terug naar Denham, boodschappen halen en de spullen uit de koelkast van de camping. Daar ook nog even koffie gedronken, gebruik gemaakt van de wifi. De swiss boys waren er ook nog, zij baalde er was nl geen wind voor kitesurfing, ze vertrokken naar nangabay.
Op naar Hamilton pool, de sleutel hadden we nog van het schijthuis en douches.
Onderweg mooie gesprekken met Sam... Dit zijn mooie momenten waarin je ziet dat vriendschap iets heel moois is, vertrouwen, respect allemaal aanwezig is... :-))
Trish, de eigenaresse, moest lachen dat we er al weer waren. Ik ben nog even met haar op de foto gegaan, ze deed haar haar er helemaal voor los... Lief mens! Wederom met haar gelachen. Het was erg warm, we mochten nog wel even een duik nemen voordat we verder gingen...
Nu wisten dat we hier echt niet meer terug kwamen! Voelt als afscheid nemen, blijkbaar als je ergens vaker komt ga je er aan hechten...
Onderweg naar Geraldton, zeiden we tegen elkaar laten we Ben weer even contacten, misschien dat hij er nu wel is om te meeten, vrij snel kregen we bericht, hij was nog steeds aan het werk maar vraag de sleutel maar aan de buurman als doe er is en doe alsof je thuis bent. We waren weer aan heg smilen, alsof het allemaal zo moet zijn...
Aangekomen in Geraldton, voelt het ook weer als thuis komen... Buurman opgezocht, links / rechts... Blijkt niet thuis te zijn...
We gaan in de chill modus, maken een bakkie. Op een gegeven moment hoor ik gerommel in de tuin van de buurman, is Richard daar die de was doet. Hij zal ons wel even helpen om binnen te komen, hij heeft nl een aantal jaren in het huis gewoond, de roldeur gaat dicht en Richard doet een poging, wij kijken elkaar aan en denken het zal allemaal wel... Het raam zit goed dicht, we komen niet binnen. De buurman, jayden is aan het werk verteld Richard. Richard is 22 maanden aan het reizen geweest, heeft vrienden wonen in Nijmegen. Nice country he said!
We gaan opzoek naar een publieke wc en douche. Je hebt overal openbare wc's deze zijn redelijk tot goed schoon. Bij Sydney Hamas zou een wc+douche moeten zijn maar helaas alleen een wc.
Op naar een camping, 3km verder. We rijden deze op en zoeken een toiletgebouw op, helaas op slot. Ik voelde me er niet zo prettig bij...
Tegenover die camping zijn publieke wc's en joepie ook douches, bij de mannen zonder deuren en bij de vrouwen met deuren. Er is niemand aanwezig, we droppen onze kleren off en duiken poedelnaakt bij de heren onder de douche, koud water, echter waren we al lang blij dat we konden douchen... Er kwamen wel auto's voorbij, we gingen in hurry tempo douchen, afdrogen en pleitte, waren net optijd, kwam al een kerel die ook het gebouw in ging... Duister volk daar. In de auto de deuren op slot....
Terug bij Bens place, roldeur dicht. Soepie gemaakt, bakkie gedronken and friends gecontact from the dutch.
Heerlijk wel als je wifi hebt, kun je FaceTimen... Ik dacht laat ik mijn uncles uit Nijmegen even facetime en ja hoor dat lukte, beetje verbaasd dat er een call was van uit ozzie!
Ook Mir geface timed, cool allemaal hoor, 16.600 km ver weg qua afstand maar zo dichtbij via de digitale wereld! Joepie!