Traveling through Oman

west coast, het zuiden

Na een nacht gebivakkeerd te hebben op het terrein van Ben zijn we al vroeg in de morgen vertrokken richting Perth.Sam heeft het grootste stuk gereden, ik was duf, snap het niet helemaal waarom ik s morgens zo duf ben... Heb wel een stuk gereden echter heb moeite om de aandacht bij de weg te houden na 1 uur kak ik in, ik heb mazzel dat Sam geen hekel heeft aan het rijden. Onderweg val ik dan ook in slaap...
Voor Perth is er speciaal transport en moeten we aan de kant van de weg staan, het zijn geen kleine jongens die hier over de weg gaan....
Mbv de wiki Camps app, rijden we door Perth heen, het is hot!
De supermarkt biedt verkoeling, heerlijk om daar te verblijven!! En wat is de supermarkt groot!!! Dat zijn we niet gewend in het noorden!
Buiten gekomen is het smoor heet, nog even tanken en op naar een park, daar wat gegeten... Uiteindelijk rijden we richting albany. In het plaatsje williams vinden we een camperplaats.
Wat krijgen we nu? Het begint te regenen! En onweer, regenboog...
De dame van het park is erg aardig, geeft info en stalt ons vlakbij het toilet gebouw ivm het slechte weer wat er gaat komen zegt ze.... Nou dat beloofd wat! Het is benauwd!
Sam gaat hardlopen en ik pak het boek en lees verder in: ik ga op reis en laat achter....
Voor het slapen nog even douchen, bij het gebouwtje zit een deur, ik ben nieuwsschierig en trek deze open... We schrokken, allemaal kikkers, ze komen onze kant op... Jakkes, van die groene en ook zoveel... Je springen ook de vrouwen en het mannen gedeelte in... Zijn ze giftig vragen we ons af? Of kan ik ze kussen om te zien of mijn prins er tussen zit... Met zo'n wet Floor bord move ik ze weg, echter ze hebben zuignappen op hun voeten en er klimt er eentje omhoog in de douche cabine, uiteindelijk de douche en wc ruimte vrij, we kunnen gerustgesteld douchen!!!
De nacht slapen we met de deur open van de campervan...
Vroeg in de morgen rijden we naar albany, schijnt daar mooi te zijn. Onderweg staat er op 1 plek wat bomen in de brand, vreemde gewaarwording!!! Moeten we nu bellen of niet? We laten het over aan de locals. Paar kilometer verder zien we de brandweer ons tegenmoed komen, het zit dus wel goed!
Ook zien we Kangaroos lopen en een soort salamander die de weg oversteekt...
In albany gaan we op zoek naar de blowholes aan de kust! Wouw mooie ruige zee met kleur verschillen, veel meer groen dan in het noorden... Op het pad naar de blowholes barst het van de vliegen, dit keer eet ik niks, er zit weinig smaak aan. De blowholes zijn niet actief met water spuiten wel hoor je ze geluid maken. Ze zee is Amazing, wild en ruig, mooie gewaarwording! Het wordt tevens heiig en dat s morgensom 11:30 uur... We gaan terug naar de stad, time for coffee! Het is een stuk kouder dan we gewend waren in het noorden... Een shop eigenaar verteld dat het 15 graden scheelt met het noorden! Ik loop nog een mooi windjack tegen het lijf handig voor in maart als ik thuis kom en het nog fris kan zijn!
Van de shop eigenaar krijgen we tips voor campings. Eerst nog een wrap met kip naar binnen en paar andere winkeltjes bezoeken.
Onderweg komen we langs een mooie plek, een tuin met prachtige bloemen, de old aardbeien dinges... Ik zie er nog een soort hagedis zitten in een afvoer goot, mooi veilig achter het rooster!!! De aardbeien planten hebben we ook gevonden, plukken en eten! Mmmmh
De eerste geadviseerde camping is vol, de 2e $59, wat een mafketels zeg, het kan te gek ook!!! De 3e $12 goedkoper we bellen wat rond en uiteindelijk rijden we naar Denmark waar we een camping plek voor een mooie prijs vinden.We staan naast een soort riviertje.
We raken in gesprek tijdens het eten maken met Christina en René, een Duits stel, hij heeft zijn baan opgezegd na 11 jaar op kantoor te hebben gezeten. Zij heeft nog een goede baan en gaat over 2 maanden terug, hij blijft hier. Bijzondere mooie mensen kom je tegen!
De nacht is koud, Sam gaatom 6:00 amaan de wandel, ze kan niet meer slapen, ik slaap nog wat verder. Tijdens haar wandeling komt ze Kangaroos tegen in het weiland, voortbewegend was een mooi gezicht vertelde ze. Stadje verkent en na 2 uur she come back. Opgestaan, beetje ontbeten, spullen ingepakt en stadje in voor koffie en lekkers bij een bakkerij, daar kon je ook Thaise maaltijden en sushi kopen... Beetje ruim denken hoor!
Onderweg naarChocolaterie swiss geweest, soort thee en koffie huis waar je ook chocolade kon kopen. Mooie omgeving, was soort landgoed met mooie tuin!
Daarna door naar de elephants rocks, apart zeg, net echt en groot! Was wederom fris, langebroek, vest en schoenen aan! Saai en ongezellig weer!
Verder door belanden we in het bos met bijzondere bomen, een trail van 650m langs de boom toppen, ik loop beetje met knikkende knieën ... Daarna tocht op de begane grond. Amazing om te zien dat je door de bomen kan lopen en dat deze nog leven en doorgroeien. Was zeker de moeite waard.
Door naar manjumini, daar koffie gedronkenen boodschappen gedaan.
Was een saaie middag, de kou is daar mede de oorzaak van...
We doen het park aan, het is daar mooi en hoed verzorgd! Voor een ieder wat wils. Oude huisjes van vroeger staan er... Dokterspraktijk, politie bureau, woonhuis enz. Ook oude stoom locomotief.
Er is twijfel of we niet naar augusta moeten rijden... 118 km, echter daar doe je ruim 1,5 uur over.... We blijven, eten wordt gekookt in het park, super schone bbq, broccoli en bloemkool met witte en bruine rijst en oranje saus. Eten doen we in de campervan... Een camping zoeken we niet, het wordt illegaal kamperen. We hopen dat de wc's bij het park open blijven maar helaas is dat niet het geval. Nog even opzoek naar public toilet en kijken naar betere plaats echter wordt het voor het park, best wel spannend vind ik! Echter dit hoort ook bij the experience...
S nachts paar keer eruit geweest om te plassen... Spanning? Kou? In het noorden, plaste je veel minder omdat je het vocht er dan uit zweette!
7:30 amwakker, kwamen mensen naar het park, tijd om op te staan en naar toilet in het park. Waren al schoongemaakt, picobello!
Ontbijt gemaakt in het park, er volgt een gesprek, wat je zou willen, er ontstaat onzekerheid bij mezelf... Straks alleen verder reizen, kan ik het wel, met wie gaat ik delen wat ik voel, welke keuzes maak ik, wil ik nog wel naar Melbourne, Sydney, week in Taiwan en Thailand? Is het niet mooi geweest? Ik merk wel dat door het delen met je maatje erg fijn is, je relativeert ook! Eigenlijk lucht het wel op!
Er is whats app contact met Connie die vraagt of het goed gaat, ze leest nl niets op Facebook, klopt ook ik heb fb van mijn foon verwijderd! Wat heerlijk zeg... Niet steeds meer kijken, geen jaloerse facebookers meer haha! Zit nog wel op de iPad maar geen wifi!!!
De lezers boffen die kunnen volgen al loop ik weer paar dagen achter...
Op weg naar augusta, het wordt winderig, de van gaat heen en weer...
Het wordt een frisse neus halen bij de rivier, de schuimkloppen staan op de golven, paar kitesurfers zijn actief en gaan hard. Door naar de vuurtoren op het zuidelijkste puntje, mooi uitzicht vanuit hier. We vonden het niet de moeite waard om het terrein op te gaan voor 8,50$...

Wordt vervolgd...

Reacties

Reacties

Brenda

Hey vakantiegangers wat maken jullie toch een prachtige reis samen en wat is het leuk om de verhalen te lezen wat jullie bezighoud en meemaken......

Xx

Jane

Hi Ed,

Vandaag de foto's via Lienke ontvangen!
Prachtige omgeving, mooie foto's. Je staat er leuk op, was bijna vergeten hoe je er uitzag (-;
Alweer bijna een maand onderweg, volg je verhalen met veel plezier! Xx

Noesjka

Kom op Ed!! Met Sam is natuurlijk super vertrouwd én super gezellig, maar jij kan dit ook alleen!! Probeer het nou maar eens uit. Nu kan het!!
Daarbij durf ik te wedden dat je dan wel alleen bepaalt waar je naar toe gaat, maar dat je nooit echt alleen zal zijn. Je hebt alleen maar meer kans op ontmoetingen met van die prachtige mensen!!
Xxxnoes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!