Traveling through Oman

Perth

Het duurt niet lang voordat Leroy ons komt ophalen, toch wel wat vreemd als iemand je opkomt halen die je alleen een uurtje hebt gesproken in Exmouth op nieuwjaars nacht.

Hij rijdt in een BMW X5, wat een wagen en heeft zijn boot mee op de trailer... Beetje ongelofelijk eigenlijk...
Maar goed ik geef me er maar aan over en het zal ons gegund zijn....
We zijn al snel bij de swan river, deze begint bij de zee en loopt het binnenland in... Tegen over de stad, centrum van Perth, gaan we het water op, het weer is heerlijk, temperatuur van het water is ook erg lekker. Het uitzicht over het water is prachtig, het ziet er ook allemaal brandschoon uit. In het water stikt het van de jelly fishes (kwallen). Je kunt ze pakken, deze prikken niet. We doen pogingen helaas lukt het niet...
Het water is er niet diep, ligt tussen de 1,2 en 3 meter... En dat terwijl de oppervlakte mega is.
Leroy wil ons de mooie dingen laten zien echter daarvoor moeten we wel even speed maken, het is immers uitgestrekt in ozzie en hier dus ook. De power wordt ingezet en we gaan als een plank en met hoge snelheid over het water... Wouw is onwijs gaaf dit!
Het lijkt wel een droom, maar het is echt!!
We krijgen uitleg hoe het varen werkt met de rode en groene boeien... Uitleg van over de gebouwen enz. Nice Nice. Het is prachtig. Ook zien we de jeugd van de rotsen in het water springen, vervolgens mogen ze omhoog klauteren, lijkt wel gekkenwerk.
Een nieuwe poging wordt gedaan om een Jelly fish uit het water te pakken... Eerst van bovenaf, dat voelt heel weg glibberig! Dan maar van onderen en dat heeft meer succes... Blijft vreemd hoor! Maar wel grappig. We varen richting de zee, het water wordt ruiger.. Leroy verteld dat hij daarom ook een grotere boot wil. We zien nu ook de grote containerschepen en de vuurtoren vanaf het water, deze hadden we al eerder vanaf de wal gezien... Nu een ander beeld, vanaf het water.
We gaan terug, het is te ruig waardoor je zeiknat wordt... We planken weer over het water en gaan landinwaarts... Het wordt rustiger, en is nog steeds groot en wijds. Er zijn niet veel anderen te bekennen, in het weekend schijnt het anders te zijn. Tijdens het varen volgen er mooie gesprekken en wordt er ook gepraat over de achtergronden van een ieder... Ik ben ook wel benieuwd waarom Leroy ons meeneemt en hoe zijn leven eruit ziet...
Hij werkt voor rio thinto, de mining industrie, hij zit in het onderhoud van de machines. Ze mengen en breken de grondstoffen voor klanten. Hij is een week op en een week af. Goed salaris, is ook wel te zien aan zijn wagenpark. Daar waar hij werkt ligt noordelijk en is het veel warmer dan hier! Hij is getrouwd, heeft een dochter van 18 en een zoon van 17. Is ondernemend en wil graag Van alles zien en doen, in tegendeel tot zijn vrouw... Als de kids de deur uit zijn gaat hij ook...
Ik merk dat hij het leuk vind om mensen mee te nemen en dingen wIl laten zien, tevens is het ook een vlucht van huis, om daar maar niet te hoeven zijn...
Zelf ben ik open naar Leroy toegewenst en verteld hoe ik in het leven sta, mijn eigen weg ben ingeslagen, mijn geaardheid enzo.
Later hoorde ik via Sam dat hij dat bewonderde dat ik daar zo makkelijk en open over vertelde... Tja dat ben ik en ik heb niks te verbergen.
Ik ben trots op mezelf, mijn kids, ex vrouw, familie en vrienden.
Het zijn allemaal fases in je leven, met leuke en minder leuke dingen. Koester alles, dit heeft er allemaal toe geleidt naar waar je nu staat... Life is beautifull! Kijk er met tevredenheid naar terug. Kijk vooruit, wat wil je bereiken in je leven, stel je doelen, kijk naar de mogelijkheden. Maak je keuzes en vaar je koers.... Er is niet een weg, er zijn er meerdere... En de weg die jij bevaart is de weg...
Leef in het NU en geniet van al het moois wat het leven zich aanbied!
De dag van morgen ligt in de toekomst en die zal ook lopen zoals die voor jou is uitgestippeld.
Ik ben van mening dat het universum jou daarin stuurt en begeleidt...
Euh ik dwaal af, zie je dit gaat van zelf of van eigens...
Vind ik hier wat van? Nee hoor ik laat het voor wat het is, nu zeg ik nog ik dwaal af en schrijf dat ook en straks neem ik het alleen maar waar...
We varen dieper landinwaarts, zien mensen langs het water en ook aboriginals... Zij staat niet bekend als het vriendelijkste volk...
Verderop in de rivier wordt er lucht in het water gepompt om het water te verrijken met O2. Wel grappig om te zien. Het einde van de rivier is bereikt, het loopt tegen vieren en we gaan weer terug. Ik vroeg mezelf al af, wat is er verder te zien en dacht is wel mooi zo omdat we ook nog terug moesten....
Er zijn stukken land waar de slangen leven, niet aan land gaan daar! Toch zie je er wel aussies lopen, zij zijn er bekend en weten hoe te handelen...
We komen 2 mannen tegen die boot pech hebben, Leroy biedt ze hulp aan en neemt ze opsleep. De mannen zijn blij met de hulp, aan het einde van de sleep dienst vragen de mannen wat Leroy van ze krijgt, hij zegt: niets. Het enige wat Leroy fijn zou vinden dat als de mannen in een situatie komen waarbij er anderen zijn die hulp nodig hebben dat zij ook die hulp verlenen. Het lijkt wel op de film Pay it forward!
Mooie insteek! Als de mensen wat meer voor elkaar over zouden heb en zal de wereld er een stuk beter uitzien!
De zon is al aan het zakken, prachtig gezicht. Happy moment! Deze pakken ze niet meer van me af!
Het wordt al wat donkerder en we zijn er nog niet, het slepen heeft wat tijd gekost. Echter alles heeft een reden en dat blijkt ook wel, we zien Perth, de stad vanaf het water met al die mooie lampjes... Vet cool en gaaf. Wat een kadootje!
Na het varen zet Leroy ons af bij het hostel in Perth. Is weer even wennen, met meerdere mensen op een kamer, iedereen zichzelf en alle troep... But what do you need?
Het is wen groot hostel met veel dorms en privé kamers. Veel jeugd, backpackers en ook mensen die werken in Perth.
Leroy wil de volgende dag weer varen echter we contacten hem nog wel... Next morgen gaf hij aan dat het beter is om een dag later te gaan, de zee is te ruig.
We maken wat eten en komen in contact met een Nederlands jongen, hij verblijft hier ook al een tijdje en is opzoek naar werk. Geeft wat tips en later schuift er ook een andere jongen aan, een personal trainer op het gebied van hardlopen.
Bedtijd! Lekker slapen na een mooie dag!
Na lekker te hebben geslapen, ontbijt gemaakt en ieder even zijn eigen kant op. We hebben allebei even behoefte om alleen te zijn.
In de kamer komt er nog een griet naar me toe en zegt dat in het bed waarin ik heb geslapen zij sliep.. Ik zeg in het Engels dat ik het bed leeg heb aangetroffen... Geloof dat ze een beetje van het padje afwas...
Vrolijk fluitend en luisterend naar de muziek volg ik mijn weg door de stad. Eerst even oriënteren welke richting ik op wil. App nog even met mir, zij zit in Thailand met haar dochter. Ik beland al snel in een shopping centre en in de keten Meyer. Vervolgens buiten een water ballet voor een of ander gebouw, kids en water dat trekt altijd.
Ik wil naar het Kingspark toe, schijnt mooi en erg groot te zijn... Voordat ik daar beland, trekt een sportzaal me aan... Loop er naar binnen en vind er een korte broek en t shirt van QuickSilver. Afgeprijsd natuurlijk, ben wel een hollander. :-)
Vervolgens door naar het park, is zo'n 20 minuten lopen... Wat is tijd? Ik heb genoeg tijd! Eerst loop ik verkeerd, vraag de weg en word vriendelijk te woord gestaan, mensen zijn er aardig. Voor me loopt een stel, de vrouw met een paraplu ter bescherming van de zon ... Euh ... In Nederland gebruiken we de plu ergens anders voor!!! Echter dit geeft toch wel weer een mooi positief beeld van de paraplu. Wat je niet mag vergeten in Australië is dat zij geen ozon laag hebben en dat de zon dus lekker op je kan fikken! Zonnebrand met factor 50 is geen overbodige luxe!
Na een steile klim wordt het Kingspark bereikt. Tijd voor een broodje en drankje op het gras met uitzicht op de swan river. Wat een rust, wat een schoonheid en wat een uitzicht! Beautifull.
Er is vast nog meer, de wandeling gaat verder, gedenktekens, monumenten prachtig allemaal. Vrij schoon, hier en daar ligt er wat achtergebleven materiaal van toeristen... Te zot voor woorden.
De weg wordt vervolgd naar de botanische tuinen. Ook hier is het weer erg mooi! Het is nu zomer wat moet het wel niet in het voorjaar zijn als alles in bloei staat? Adembenemend?
De foto's zullen meer laten zien!
Erg mooi allemaal!
Verder op vind er een trouwerij plaats, allemaal wapperen tegen de warmte... Mooi gezicht. Verder weer een trouwerij, mooie lokaties hier daarvoor.
Bij een bamboe bos stop ik, in de bamboe stammen staan teksten gekerfd, ik blijf niet achter en laat ook text achter... Inhoud staat op een van de foto's... Inmiddels tijd om terug te lopen, andere weg wordt gevolgd en toch handig dat je maps op je telefoon hebt om de weg naar de stad te vinden...
Met Sam drink ik nog even een bakkie in de stad. Ieder volgt zijn eigen weg naar het hostel. Onderweg beland ik voor een groot scherm, zitzakken en daar drop ik mezelf. Nog even verder relaxen. Ik besluit om mijn reis verder uit te zetten... En boek een ticket naar Melbourne. Ik vind het wel spannend want hiermee gaat er een nieuwe fase in, alleen reizen!!! En bij het boeken, hoe zit dit ook alweer met je bagage enzo... Ik raadpleeg neef Yuri, die helpt me en uiteindelijk vlieg ik met een budget maatschappij, tigerair. Normaal vind ik het wel allemaal best maar nu ga ik de uitdaging ook aan... Het is een avond/nacht vlucht, eten en luxe heb ik niet nodig voor die 4 uurtjes....
We eten Mexicaans. Was Nice. Vervolgens de relax modus in. Na de douche, op zoek naar een leuke bar, er veel mensen in de touw, er heerst een gezellige drukte. We gaan een bar in waar we ons eerst moeten legitimeren, er wordt een scan gemaakt van je legitimatie bewijs. Maak je herrie dan schoppen ze je eruit en kom je nergens anders meer binnen. Was een gezellige avond, Leroy had een vriend meegenomen. Rond een uur of twee lagen we in bed.
Na het ontbijt check ik alvast uit en vervolgens worden we opgehaald door Leroy en gaan we naar pinguïn island. Ook Rebecca halen we onderweg op. Rebecca komt uit Engeland en is net zoals ons aan het reizen, zij was ook met Leroy in Exmouth. Het is even zoeken naar een plek om de boot te water kunnen laten, eenmaal gevonden zijn we niet de enige en moeten we even wachten. Er komt routine in voor het te water laten en binnen halen van de boot. Het is wel kicken dat we deze luxe hebben.
De zee is mooi blauw, helder en niet al te wild. Handig is dat Leroy weet waar de mooie dingen zijn... We varen naar een eiland waar de seals liggen. Wat zijn nu weer seals? Dat zijn zeeleeuwen, je kunt ze ruiken want ze stinken! We gaan ongeveer een meter of 100 voor anker. Was een grappige situatie, het anker liet ik op de zeebodem zakken even later zag ik wat glinsteren en vroeg wat het was, iedereen kijken en ja het was het anker.... :-) vroeger blond he
Rebecca en ik doen de snorkels en flippers aan om de seals van dichterbij te bekijken. Vet spannend wel, 10m dienen we bij ze vandaan te blijven... Het eiland waar ze op liggen mag niet betreden worden, ook wel goed anders hebben ze ook geen rust meer. We hebben ook een camera mee en filmen ook de boel. Ze liggen rustig en nu en dan bewegen ze. Erg rustgevend dit. Er komen meer boten aan en wij gaan weer terug. De georganiseerde trips gaan soms wel heel erg dichtbij met al die toeristen. Ook is er verderop een boot die wat rondjea draait, hier blijkt een dolfijn rond te zwemmen, ze volgen de dolfijn, het lijkt erop dat hij in het nauw wordt gedreven, wij reageren daar op, why enz. Gelukkig weet de dolfijn zijn weg te vinden en zoekt hij het open water op!
We zijn weer alleen en gaan zwemmen weer naar de seals toe en nu op maar een paar meter afstand, neus dicht! Toch wel op letten want je weet niet hoe ze reageren op mensen zo dicht in de buurt. Paar fotootjes geschoten en we varen naar pinguïn island. Toeristisch gebeuren, veel meeuwen. We chillen. Sam gaat opzoek naar de pinguïn en schiet paar mooie plaatjes van hun. We varen terug, zetten Rebecca af. Leroy zet ons af bij het hostel en zal mij vanavond oppikken om me af te zetten bij de AirPort.

Reacties

Reacties

Saskia

Heerlijk verhaal weer!
Veel plezier nog xxx

Jane

Heerlijk alles wat je mee maakt Ed!
Dit is echt genieten!
Enjoy! Xx

Dolf

Fantastisch wat je meemaakt. Gewoon leven, rust en plezier op mooie plaatsen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!